5 Things That Cross My Mind A Lot - Lovely Sunshine 5 Things That Cross My Mind A Lot

5 Things That Cross My Mind A Lot

5 Things That Cross My Mind A Lot | Assalamualaikum,

blog challenge

Hi,

Korang rasa boleh tak kalau satu topik ini je Mya berbahasa Malaysia. Perkara-perkara macam ini banyak menggunakan minda dan khayalan untuk menulis. Tak apa kan?

Topik pada hari ini ialah 5 perkara yang banyak kali terlintas dalam fikiran Mya. Sebenarnya bila tengok sekeliling, banyak benda yang terlintas bukan sahaja di dalam fikiran tetapi juga di dalam hati. Jeng jeng jeng.

Perkara yang terlintas di dalam fikiran penulis adalah

  1. Kahwin
    Ramai kawan dan orang yang Mya kenal yang lagi muda daripada Mya dah kahwin. Dah ada anak lagi. Bilalah agaknya jodoh Mya nak sampai. ;(  Bercakap pasal kahwin ini, rasa cemburu pula bila ada kawan-kawan upload gambar anak. Mya sukakan kanak-kanak. Geramnya. Perasaan Mya untuk menjadi ibu semakin membuak-buak. Wahai si pemilik hati, terimalah diriku ini seadanya. "Sibuk cakap pasal kahwin, calon tak ada lagi. Lainlah kalau dah ada calon, suruh sahaja dia masuk meminang."
  2. Kerja
    Susah juga bila jadi pengganggur yang nak cari kerja. Kalau boleh nak mohon sampai utara, tetapi mengenangkan tiada transport + lesen. KL pun jadilah. Mya nak try cari 2-3 kerja lagi. Huh! "Jangan mengeluh! Tak elok." Buat masa sekarang, Mya hanya kerja sambilan sebagai dropship Nurraysa sahaja. Nya dah apply mana yang Mya boleh apply. " In sha allah kalau ada rezeki, ada lah yang memanggil untuk bekerja.
  3. PTPTN
    Dalam kepala dah memang set, cari kerja, kumpul duit dan setelkan hutang. Dah setel segala hutang, kau nak buat apa, buatlah. Tak ada orang kisah pun. Nak melancong ke luar negara pun, pergilah. Tiada siapa pun yang dapat halang. Inilah matlamat Mya yang pertama. Langsaikan hutang.
  4. Bercuti
    Dah lama juga Mya tak pergi bercuti. Asyik-asyik kena tinggal sahaja. Nak pergi luar negara, passport tak ada, PTPTN kena setel dahulu. Nak ajak kawan-kawan, I seganlah. Walaupun kawan sekali pun. Semua orang busy. Aku tak suka ganggu dan menyusahkan orang. Ada kawan aku cakap aku macam tu, sebab tu aku jarang mesej kawan-kawan. Nak jaga hati orang.
  5. Lesen kereta + motor
    Hajat aku nak mempunyai lesen tu sebenarnya dah lama. Ada orang nak sponsor lagi itu. Aku ni tinggi orangnya, agak-agak kereta myvi atau axia tu boleh ke aku drive. Muat ke? Aku dah plan paling lambat tahun depan ambil lesen. Susahlah tak ada transport. Agak-agak susah tak?
Aku nak tanya perkara apa yang selalu bermain di fikiran korang? Sharelah dekat sini. 

Thanks for reading.

Love,
Mya Rosli





Post a Comment

0 Comments